آموزش بهترین راه های افزایش سرعت گوشی 2022

آموزش بهترین راه های افزایش سرعت گوشی 2022

دسترسی سریع

براي صحبت با مدیر سایت
!کليک کنيد
قوانين نويسندگي در سایت ما
!کليک کنيد
کمک مالي و نقدي جهت بهبود سايت
!کليک کنيد
حمایت بنری از سایت
!کليک کنيد
براي پرسيدن سوالات خود با اين شماره تماس بگيريد: (----------------)
تبليغات ...

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
بازدید : 572 | نویسنده : |

کاهش سرعت مکالمه فرآیندی اجتناب ناپذیر است که با استفاده طولانی مدت از گوشی قطعا شاهد آن خواهید بود. قدیمی شدن هدست ها و همچنین افزایش سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی ها، اپلیکیشن ها و نسخه های جدید این سیستم عامل باعث می شود که روزی گوشی کار نکند. تاخیر و عملکرد ضعیف سیستم عامل در فعالیت های روزمره موضوعی است که می تواند به شدت آزاردهنده باشد، اما بد نیست بدانید روش هایی وجود دارد که با دانستن آنها می توانید سرعت گوشی خود را تا حد زیادی افزایش دهید. در این مقاله قصد داریم بهترین روش های افزایش سرعت گوشی را با هم مرور کنیم تا بتوانید به بهترین شکل ممکن برای اجرای بازی های مختلف یا فعالیت های روزانه سرعت گوشی خود را افزایش دهید.

راه های افزایش سرعت گوشی

به طور کلی راه های زیادی برای افزایش سرعت گوشی وجود دارد که با انجام آن ها می توانید سرعت گوشی خود را تا حد قابل توجهی افزایش دهید. علاوه بر عملکردهای معمولی مانند وبگردی، افزایش سرعت تلفن باعث افزایش قابل توجه عملکرد گوشی در فعالیت های سخت مانند بازی می شود. در زیر بهترین راه برای افزایش سرعت گوشی را بررسی می کنیم.

نرخ رفرش صفحه را تغییر دهید

یکی از راه های افزایش سرعت تلفن همراه، تغییر و افزایش نرخ رفرش گوشی است. لازم است بدانید که هرچه نرخ رفرش صفحه گوشی بیشتر باشد، انیمیشن ها بهتر و تجربه بصری بهتری خواهند داشت. تغییر نرخ رفرش صفحه یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش سرعت گوشی شماست.

بسیاری از دستگاه های اندرویدی به شما این امکان را می دهند که نرخ تازه سازی صفحه نمایش خود را تغییر دهید و در نتیجه سرعت گوشی اندرویدی خود را افزایش دهید. در گوشی هایی که از این قابلیت پشتیبانی می کنند، باید به قسمت تنظیمات گوشی خود رفته و قسمت تنظیمات نمایشگر را پیدا کنید. در این قسمت باید نرخ رفرش یا رفرش ریت را مشخص کنید و از بین گزینه ها بالاترین نرخ نوسازی ممکن را انتخاب کنید.

از آنجایی که اندروید انواع مختلفی دارد، مراحل دقیق انجام این تکنیک برای افزایش سرعت گوشی از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت خواهد بود. اگر این گزینه را نمی بینید و مطمئن هستید که دستگاه شما دارای نرخ تازه سازی صفحه نمایش بالایی است، می توانید در تنظیمات گوشی خود به دنبال گزینه Refresh rate بگردید.

تابع Force 4x را فعال کنید

Force 4x MSAA یکی از بهترین تنظیمات افزایش سرعت گوشی است که می توانید در سایر گوشی های اندرویدی پیدا کنید. از این روش برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی خود استفاده کنید و کیفیت بازی های خود را افزایش دهید. این روش یکی از بهترین روش هایی است که می توانید برای بهبود عملکرد بازی در اندروید استفاده کنید.

فناوری 4x MSAA اجباری عملکرد و گرافیک OpenGL 2.0 و جدیدترین برنامه‌ها و بازی‌های شما را بهبود می‌بخشد. این ویژگی به طور پیش فرض در اکثر گوشی ها غیرفعال است زیرا باتری را خیلی سریع تخلیه می کند. اگر خیلی نگران باتری نیستید و می خواهید تجربه بازی بهتری در گوشی خود داشته باشید و سرعت بازی گوشی خود را افزایش دهید، می توانید این قابلیت را فعال کنید. نکته مهمی که برای یادگیری نحوه افزایش سرعت گوشی با استفاده از این فناوری باید در نظر داشته باشید این است که همه گوشی های موجود در بازار از فناوری شتاب تلفن Force 4x پشتیبانی نمی کنند. اگر گوشی شما این ویژگی را دارد، لطفا از روش زیر برای استفاده از آن استفاده کنید:

  • در تنظیمات گوشی، به بخش «درباره تلفن» بروید.
  • در این قسمت باید هفت بار روی گزینه build number کلیک کنید.
  • اکنون حالت توسعه دهنده یا گزینه Developer در گوشی شما فعال خواهد شد.
  • حالا به منوی تنظیمات اصلی گوشی خود برگردید و روی System ضربه بزنید.
  • Developer options را انتخاب کنید.
  • در این بخش باید Force 4x MSAA را فعال کنید

فایل های اضافی را از گوشی خود حذف کنید

یکی از روش هایی که می توانید برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی خود استفاده کنید این است که تمام فایل های ناخواسته گوشی خود را پاک کنید. هرچه فایل های بیشتری در گوشی خود ذخیره کنید، سرعت گوشی شما کندتر خواهد بود، بنابراین حافظه آزاد می تواند تاثیر قابل توجهی بر سرعت گوشی شما داشته باشد.

به عنوان یکی از راه های افزایش سرعت گوشی، اگر فایل هایی را در گوشی خود ذخیره کرده اید که از آنها استفاده نمی کنید، توصیه می شود فورا آنها را حذف کنید. تمیز کردن و افزایش سرعت گوشی با استفاده از این تکنیک باعث بهبود عملکرد بازی ها در گوشی شما می شود. برای همه تماس ها، فایل ها و محتوای اضافی به صورت ناخواسته جمع آوری می شوند. فایل های باقی مانده از برنامه های حذف شده، فایل های قدیمی و اسناد استفاده نشده بخشی از این محتوای اضافی هستند.

اگر می خواهید با حذف این فایل ها سرعت گوشی را افزایش دهید، می توانید از عملکرد حذف فایل اضافی اکثر گوشی های اندرویدی استفاده کنید. برای این کار کافی است وارد تنظیمات گوشی شده و به قسمت ذخیره سازی بروید. اکنون می‌توانید نرم‌افزار اصلی تلفن را برای خالی کردن فضا دریافت کنید. نام و مکان این قابلیت در مرورگرهای مختلف متفاوت است، بنابراین برای سهولت کار می توانید در قسمت جستجوی تنظیمات کمک بگیرید. از طرفی امروزه شاهد برنامه هایی هستیم که به صورت خودکار فایل های اضافی را از دستگاه اندرویدی شما حذف می کنند و شما می توانید با استفاده از این برنامه ها فضای گوشی خود را آزاد کنید.

برای اجرای بازی از تقویت کننده گوشی استفاده کنید

با افزایش روزافزون گیمرهایی که با گوشی های اندرویدی خود بازی می کنند، امروزه شاهد انواع مختلفی از برنامه ها هستیم که می توانید از آنها برای بهینه سازی دستگاه اندرویدی خود برای اجرای بازی ها استفاده کنید. این برنامه های تقویت کننده بازی گزینه های مختلفی را در تلفن شما تغییر می دهند تا اطمینان حاصل شود که تلفن شما می تواند بازی ها را تا حد ممکن اجرا کند.

مهم ترین ویژگی این دسته از برنامه ها این است که نیازی به تنظیمات دستی ندارید و تنها با انتخاب یک گزینه می توانید سرعت گوشی خود را افزایش دهید. Game Booster یک برنامه رایگان بهینه سازی بازی است که می توانید از آن برای افزایش سرعت گوشی خود استفاده کنید. این برنامه با قابلیت هایی مانند آزادسازی فضای رم می تواند سرعت گوشی را در هنگام بازی افزایش دهد.

اورکلاک سی پی یو گوشی

یکی از روش های افزایش سرعت گوشی افزایش قدرت پردازش و اورکلاک CPU گوشی است. اورکلاک به شما این امکان را می دهد که قدرت بیشتری از پردازنده دریافت کنید. این دلیل فرآیندهای پردازشی را همزمان انجام می دهد و به همین دلیل عملکرد بازی را بهبود می بخشد. در اکثر گوشی های اندرویدی می توانید پردازنده را اورکلاک کنید. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که برای اورکلاک کردن باید گوشی خود را روت کنید. با توجه به الزامات خاص روت گوشی، لازم است نحوه انجام این کار را مطالعه کنید تا پس از روت گوشی و اورکلاک پردازنده با مشکل خاصی مواجه نشوید. همچنین باید به یاد داشته باشید که اورکلاک و اورکلاک گوشی با کامپیوتر باعث داغ شدن گوشی و کاهش عمر باتری می شود و استفاده از این روش می تواند به قطعات گوشی آسیب برساند.

برنامه های غیر ضروری را حذف کنید

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از کاربران مرتکب می شوند، نصب اپلیکیشن های زیادی بر روی گوشی خود برای انجام کارهای مختلف است. این مشکل فضای گوشی را اشغال می کند و سرعت سیستم عامل را کاهش می دهد، بنابراین با حذف آنها می توانید فضای ذخیره سازی زیادی را آزاد کنید و همچنین RAM را بهبود ببخشید، زیرا بسیاری از برنامه ها در پس زمینه اجرا می شوند. به همین دلیل، اگر می خواهید سرعت گوشی خود را افزایش دهید، باید تمام برنامه های غیر ضروری را از دستگاه خود حذف کنید.

تصاویر و انیمیشن های زنده را خاموش کنید

اگر می خواهید سرعت تلفن خود را افزایش دهید، می توانید با خاموش کردن تصاویر پس زمینه زنده، سرعت دستگاه خود را افزایش دهید. تصاویر پس زمینه، علاوه بر افزایش مصرف باتری، می توانند عملکرد گوشی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. بنابراین توصیه می شود آنها را غیرفعال کنید.

علاوه بر این، خاموش یا کاهش انیمیشن های رابط کاربری باعث می شود سیستم عامل سریعتر اجرا شود. شما به راحتی می توانید این انیمیشن ها را خاموش کنید، اما به یاد داشته باشید که عدم وجود انیمیشن باعث می شود استفاده از گوشی دلپذیر نباشد و تجربه کاربری شما را کاهش دهد. برای انجام این کار، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

  • ابتدا به «درباره تلفن» بروید و 7 بار روی «Build Number» ضربه بزنید.
  • سپس به قسمت Developer options در تنظیمات گوشی بروید.
  • در این بخش باید مقیاس انیمیشن پنجره، مقیاس مدت انیمیشن و مقیاس انیمیشن را پیدا کنید.
  • مقدار پیش‌فرض این تنظیم 1.0x خواهد بود، بنابراین باید آن را به 0.5x تغییر دهید یا گزینه‌های انیمیشن را به طور کامل غیرفعال کنید.

نتیجه

در این مقاله شما را با ترفندهایی برای افزایش سرعت گوشی آشنا کرده ایم و نحوه افزایش سرعت گوشی را بررسی می کنیم. توجه به نکات ذکر شده در این مقاله به شما کمک می کند تا عملکرد گوشی را تا حد خوبی ارتقا دهید، اما توجه داشته باشید که سخت افزار گوشی سرعت آن را تعیین می کند و اگر قابلیت های لازم را ندارد، هر دو را اجرا کنید. این کار خواهد کرد. عوارض جانبی قابل توجه. نه، از چه فناوری برای افزایش سرعت گوشی خود استفاده می کنید؟ شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

 

 

منبع: مجله فناوری شهر سخت افزار - androidpolice



می پسندم نمی پسندم

جمعه 14 مرداد 1401 -9:50 نظرات()
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: